Το Facebook θα προβάλει διαφημίσεις και σε όσους έχουν adblockers.
Με ανακοίνωσή του το Facebook ενημερώνει τους
χρήστες του πως οι διαφημίσεις δεν είναι δα και τόσο ενοχλητικές και είναι
κρίσιμες για τη συνέχιση της ύπαρξής του, οπότε θα εξαναγκάσει τους χρήστες που
τις απέφευγαν μέχρι τώρα να τις βλέπουν. Θα προσφέρει βέβαια την ικανότητα να
μπλοκάρουν διαφημίσεις από συγκεκριμένες εταιρίες ή αυτές που δε θεωρούν
ενδιαφέρουσες κι έτσι αφού θα αφαιρεθούν οι διαφημίσεις που δε θέλει ο χρήστης,
θα γίνουν λιγότερο ενοχλητικές.
Το λογισμικό που μπλοκάρει τις
διαφημίσεις, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των χρηστών του
διαδικτύου, καθώς περίπου 200 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν παγκοσμίως σε
επιτραπέζιους υπολογιστές και άλλα 420 εκατομμύρια σε «έξυπνα» κινητά
Το μπλοκάρισμα του λογισμικού , θα
αφορά όσους αποκτούν πρόσβαση στο Facebook από επιτραπέζιο υπολογιστή και όχι
από κινητή συσκευή. Παραμένει άγνωστο αν το Facebook σχεδιάζει να διευρύνει
μελλοντικά τις αλλαγές του και στα προγράμματα πλοήγησης από κινητές συσκευές.
Το λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις,
γίνεται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, καθώς περίπου
200 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν παγκοσμίως σε επιτραπέζιους υπολογιστές και
άλλα 420 εκατομμύρια σε «έξυπνα» κινητά. Τα σχετικά προγράμματα «φιλτράρουν»
τις διαφημίσεις που φορτώνονται στις ιστοσελίδες από τους κεντρικούς
υπολογιστές των διαφημιστικών εταιρειών (ad servers).
Όμως αυτή η τάση ενοχλεί το Facebook -και όχι
μόνο- που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις διαφημίσεις για τα έσοδά του. Στο
τελευταίο τρίμηνο τα διαφημιστικά έσοδά του έφθασαν τα 6,2 δισεκατομμύρια
δολάρια.
Για να «χρυσώσει το χάπι» στους πολυπληθείς
χρήστες του (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια), το Facebook ανακοίνωσε παράλληλα ότι
θα τους προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να ελέγχουν σε ένα βαθμό ποιες
διαφημίσεις θα βλέπουν.
Οι χρήστες θα είναι σε θέση να επιλέγουν το
είδος των διαφημίσεων που προτιμούν να εμφανίζεται στην οθόνη τους (π.χ. για
τεχνολογία και αυτοκίνητα, αλλά όχι για ρούχα), ακόμη και από συγκεκριμένες
εταιρείες.
«Οι άνθρωποι δεν θέλουν να βλέπουν
διαφημίσεις που είναι άσχετες με αυτούς ή που διαταράσσουν την εμπειρία τους
στο διαδίκτυο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου ‘Αντριου
Μπόσγουορθ, σύμφωνα με το BBC και τους «Times της Νέας Υόρκης».
Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σίγουρο ότι όλοι
οι χρήστες θα δουν με καλό μάτι την πρωτοβουλία του Facebook, καθώς είναι ουκ
ολίγοι όσοι έχουν εξοργισθεί με τόσες ψηφιακές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, οι
οποίες, μεταξύ άλλων, επιβραδύνουν το «φόρτωμα» των ιστοσελίδων.
Από την άλλη, οι παραγωγοί διαδικτυακού
περιεχομένου, όπως οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τα κοινωνικά δίκτυα,
αντιτείνουν ότι δεν είναι δυνατό να επιβιώσουν χωρίς τα διαφημιστικά έσοδα και
αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στους χρήστες έστω και ως αναγκαίο κακό.
Οι εταιρείες λογισμικού ad-blocking επέκριναν
το Facebook ότι η απόφασή του δεν θα αποδειχθεί παρά χάσιμο χρόνου και θα
αποξενώσει αρκετά μέλη του.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου