Τι (δεν) έκανε το επιτελικό κράτος στο φιάσκο της τηλεκπαίδευσης

Το απίστευτο φιάσκο του επιτελικού κράτους με την τηλεκπαίδευση, εκθέτει στα μάτια των δοκιμαζόμενων πολιτών την ανίκανη κυβέρνηση Μητσοτάκη που αδυνατεί να παρουσιάσει συνεκτικές πολιτικές αντιμετώπισης των προβλημάτων που ανέδειξε η πανδημία.




Προχειρότητα και έλλειψη σχεδίου χαρακτηρίζουν την στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας μέχρι σήμερα. Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ήδη έχει παρέλθει ικανοποιητικό χρονικό διάστημα – μεγαλύτερο των 8 μηνών - ώστε να έχει ήδη καταρτιστεί ρεαλιστικό σχέδιο με επίκεντρο τους μαθητές και τις οικογένειές τους, το οποίο φυσικά οφείλει να έχει αξιολογήσει τα προβλήματα που προέκυψαν από το πρώτο κύμα της πανδημίας. Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας:

1.Επέβαλε την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση επιλέγοντας μια μόνο ιδιωτική πλατφόρμα χωρίς να πραγματοποιήσει διαβούλευση με την αγορά και να αναζητήσει συμπληρωματικά και άλλες λύσεις. Ακόμα και αν επέλεξαν την ιδιωτική πλατφόρμα όφειλαν να έχουν συμπεριλάβει όλες τις αντίστοιχες πλατφόρμες αξιόπιστων ιδιωτικών παρόχων ώστε να μην υπάρχει υπερφόρτωση αφενός αλλά και εναλλακτική λύση αφετέρου σε περίπτωση κατάρρευσης. Για ποιο λόγο δεν είχαν Plan B και επέμειναν στην συγκεκριμένη εταιρία με την οποία αποπειράθηκαν να βάλουν και τις κάμερες στα σχολεία; Ίσως δεν είναι τυχαίο που η συμφωνία του Yπ. Παιδείας με τη Cisco δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα παρά τις προτροπές μας. 

2.Δεν αξιοποίησε στο μέγιστο τις δυνατότητες από τη λειτουργία του αναβαθμισμένου ΣΥΖΕΥΞΙΣ2 που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε συμβασιοποιημένο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι παρέχει μια σειρά από σύγχρονες ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων

3.Δεν προέβλεψε τη δημιουργία δημόσιας, δωρεάν πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης που θα «κουμπώνει» στο αυτόνομο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ώστε να απεξαρτηθεί σταδιακά από τους ιδιώτες παρόχους, μέσω της δημιουργίας ισχυρής εθνικής υποδομής. Οι κ.κ Κεραμέως και Πιερρακάκης μπορεί να πανηγύριζαν τον Οκτώβρη του 2019 για την αναβάθμιση των ευρυζωνικών συνδέσεων στα σχολεία (υποέργο του ΣΥΖΕΥΞΙΣ2) αλλά άφησαν αυτή τη δημόσια δομή αναξιοποίητη. Και από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας η ιδιωτική πλατφόρμα τους «κρέμασε»

4.Προσέγγισε μονοδιάστατα το πρόβλημα χωρίς να λάβει καμία μέριμνα για το τι συμβαίνει στα σπίτια των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών, εκεί δηλαδή που διεξάγεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι καθολικό, αναφαίρετο και αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας. Επίσης θα όφειλε να γνωρίζει ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο από το σπίτι τους, ή υπάρχουν οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και δε διαθέτουν εξοπλισμό, υπολογιστές δηλαδή ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση σε περισσότερα από 1 παιδιά.

 5.Όφειλαν, όπως είχαμε προτείνει, να παρέχουν δωρεάν γρήγορες συνδέσεις στο Ίντερνετ και δωρεάν tablet ή laptop σε αυτούς που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Θα μπορούσαν να είχαν αξιοποιήσει την έτοιμη βάση δεδομένων των δικαιούχων ΚΕΑ ή Κοινωνικού μερίσματος που αποδεδειγμένα είναι συμπολίτες μας με οικονομικά προβλήματα.

6.Εδώ και 8 μήνες τους έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένες προτάσεις και όχι θεωρίες, για να μπορέσουν να διαχειριστούν και την ψηφιακή εκπαίδευση με αποτελεσματικότητα και καθολικότητα αλλά δεν έκαναν τίποτα παρά ότι γνώριζαν ότι έρχεται 2ο επιδημικό κύμα. 

7.Επέλεξαν να διαχειριστούν με ιδεοληψία το πρόβλημα χωρίς σχέδιο που να ακουμπά στις ανάγκες των πολιτών και μάλιστα να προβούν σε συστάσεις «ατομικής ευθύνης περί περιορισμού της χρήσης Ίντερνετ» . Καλούμε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δώσει λύση έστω και τώρα μπας και μαζέψει ένα ακόμα απίστευτο μπάχαλο της υπ’ατμόν κ. Κεραμέως. 


Μάριος Κάτσης
Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ευχαριστήριο του δημοτικού σχολείου Κορινού

Δικαιολογητικά αποστρατείας στελεχών Στρατού ξηράς