Πως να απαλλαγείτε από τις ενοχλητικές εταιρείες προώθησης προϊόντων.

 Λαμβάνετε πολλά ενοχλητικά τηλεφωνήματα από εταιρείες που διαφημίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες; Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες πως μπορείτε να απαλλαγείτε.



Το άρθρα 11 παρ. 1 έως 3 του ν. 3471/2006 αναφέρουν:

1. Η χρησιμοποίηση αυτόματων συστημάτων κλήσης, ιδίως με χρήση συσκευών τηλεομοιοτυπίας (φαξ) ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, και γενικότερα η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας,  χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.


2. Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών  με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.

3. Τα στοιχεία επαφής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποκτήθηκαν νομίμως, στο πλαίσιο της πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλης συναλλαγής, μπορούν να χρησιμοποιούνται για την απευθείας προώθηση παρόμοιων προϊόντων ή υπηρεσιών του προμηθευτή ή για την εξυπηρέτηση παρόμοιων σκοπών, ακόμη και όταν ο αποδέκτης του μηνύματος δεν έχει δώσει εκ των προτέρων τη συγκατάθεσή του, υπό την προϋπόθεση ότι του παρέχεται κατά τρόπο σαφή και ευδιάκριτο η δυνατότητα να αντιτάσσεται, με εύκολο τρόπο και δωρεάν, στη συλλογή και χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών του στοιχείων, και αυτό σε κάθε μήνυμα σε περίπτωση που ο χρήστης αρχικά δεν είχε διαφωνήσει σε αυτή τη χρήση.

Η Αρχή ερμηνεύοντας τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 υπό το φως του αντίστοιχου άρθρου 13 της Οδηγίας 2002/58/ΕΚ έκρινε ότι προς το συμφέρον του αποδέκτη μη ζητηθείσας επικοινωνίας θα πρέπει αυτή να πραγματοποιείται κατόπιν συγκατάθεσης του αποδέκτη ανεξαρτήτως του χρησιμοποιούμενου μέσου.

Συνεπώς, απαιτείται συγκατάθεση του αποδέκτη για τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα μέσω κινητού τηλεφώνου και τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοματοποιημένης επικοινωνίας που πραγματοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς.

 Βεβαίως ισχύει η εξαίρεση που εισάγει η παρ. 3 του άρθρου 11 ως προς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, όταν η επαφή έχει αποκτηθεί νομίμως στα πλαίσια πώλησης προϊόντων ή υπηρεσιών ή άλλης συναλλαγής.

Άρα οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία με σκοπό εμπορική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών πραγματοποιείται χωρίς εσείς να έχετε ρητά δώσει τη συγκατάθεσή σας, δεν επιτρέπεται !

Παρακάτω ακολουθούν οδηγίες ανά εταιρεία κινητής τηλεφωνίας:

Τι είναι το Μητρώο του άρθρου 11 (VODAFON)
Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006 κάθε πάροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών υποχρεούται  να τηρεί ένα μητρώο –(λίστα) με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν ζητήσει να εξαιρεθούν από τηλεφωνικές κλήσεις για κάθε είδους διαφημιστικούς / προωθητικούς σκοπούς.


Ένταξη στο Μητρώο άρθρου 11
Ο κάθε ενδιαφερόμενος (συνδρομητής Vodafone) μπορεί  να ενταχθεί  στο συγκεκριμένο μητρώο, δηλαδή να εξαιρεθεί από τις τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς / προωθητικούς σκοπούς επιλέγοντας έναν από τους παρακάτω τρόπους:


καλώντας στην εξυπηρέτηση πελατών (13830 ή 1399)
απευθυνόμενος σε κατάστημα Vodafone
αποστέλλοντας e-mail εδώ με θέμα "Ένταξη στο Μητρώο 11"
Σημείωση: Η ολοκλήρωση της εξαίρεσης του συνδρομητή από προωθητικές ενέργειες υλοποιείται εντός 30 ημερολογιακών ημερών.

Μπορείτε να βρείτε εδώ πληροφορίες για την ένταξη αριθμού σταθερής τηλεφωνίας Vodafone στο Μητρώο άρθρου 11.

Αίτηση χορήγησης αντιγράφου Μητρώου
Κάθε νομικό/φυσικό πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει το δικό μας μητρώο –Άρθρο 11, δηλαδή να αποκτήσει την λίστα των κινητών που έχουν ζητήσει να εξαιρεθούν από τις τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς / προωθητικούς σκοπούς. 


Ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει τη σχετική αίτηση που υπάρχει στον παρακάτω σύνδεσμο και  την αποστέλλει στον αριθμό fax: 210-6702850 μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ΦΕΚ Εκπροσώπησης, φωτοαντίγραφο ΑΔΤ Νόμιμου Εκπροσώπου για νομικά πρόσωπα και φωτοαντίγραφο ΑΔΤ αιτούντος για φυσικά πρόσωπα). 

Εφόσον ο ενδιαφερόμενος έχει υποβάλλει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τότε το αντίγραφο του Μητρώου θα του αποσταλεί εντός 5 εργάσιμων ημερών στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει στην αίτηση.
Το αντίγραφο του Μητρώου, που αποστέλλεται στους ενδιαφερόμενους έχει μέγιστη χρονική διάρκεια ισχύος 30 ημερών. Η ευθύνη αναζήτησης επικαιροποιημένου αντίγραφου του Μητρώου ανήκει στον αιτούντα, ο οποίος οφείλει να συμβουλεύεται κάθε φορά το πλέον πρόσφατο και επικαιροποιημένο Μητρώο του άρθρου 11 Ν. 3471/2006 που τηρεί η Vodafone - Πάναφον ΑΕΕΤ. http://www.vodafone.gr


Μητρώο άρθρου 11(WIND)
ΜΗΤΡΩΟ αρ.11 § 2 του Ν. 3471/2006
Με το άρθρο 11 § 2 του Ν. 3471/2006 (όπως έχει τροποποιηθεί) προβλέπεται ότι “δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για σκοπούς απ’ ευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου”.

Επομένως, κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών οφείλει να τηρεί έναν ειδικό κατάλογο (στο εξής Μητρώο) με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για τους ανωτέρω σκοπούς.


Το Μητρώο είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου (νομικού ή φυσικού προσώπου) που σχετίζεται επαγγελματικά με σκοπούς διαφήμισης και ο οποίος έχει ο ίδιος την υποχρέωση να το αναζητήσει και να το λάβει υπ’ όψιν του στην όποια διαφημιστική του ενέργεια, ώστε να μην κληθούν οι τηλεφωνικοί αριθμοί που θα περιέχονται σε αυτό.

Περιεχόμενο του Μητρώου που διατηρεί η WIND Ελλάς
Το Μητρώο που αποστέλλεται από την WIND Ελλάς στους ενδιαφερομένους, κατόπιν σχετικής αιτήσεως, περιέχει μόνο τις συνδέσεις κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας των συνδρομητών της WIND Ελλάς, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση για διαφημιστικούς σκοπούς.


Το Μητρώο, που αποστέλλεται στους ενδιαφερόμενους έχει μέγιστη χρονική διάρκεια ισχύος 30 ημέρες. Η ευθύνη αναζήτησης επικαιροποιημένου Μητρώου ανήκει στον αιτούντα, ο οποίος οφείλει να αναζητεί και να συμβουλεύεται κάθε φορά το πλέον πρόσφατο και επικαιροποιημένο Μητρώο της WIND Ελλάς. 


Η WIND Ελλάς δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχόν χρήση από τον αιτούντα ή τρίτο των στοιχείων του Μητρώου διαφορετική από αυτή που προβλέπεται από το άρθρο 11 § 2 του Ν. 3471/2006.

Εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της WIND Ελλάς να χρεώνει την παροχή του Μητρώου σύμφωνα με την εκάστοτε τιμολογιακή πολιτική της.

Πώς εγγράφεται/διαγράφεται συνδρομητής στο Μητρώο

Οι συνδρομητές που δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς μπορούν:

να απευθυνθούν στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WIND Ελλάς στο 1260 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας ή στο 13800 εφόσον πρόκειται για συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας

να αποστείλουν σχετικό αίτημα με συνημμένη φωτοτυπία ταυτότητος στην φόρμα επικοινωνίας

να επισκεφτούν ένα κατάστημα WIND.

να αποστείλουν γραπτό υπογεγραμμένο αίτημα με συνημμένη φωτοτυπία ταυτότητος, είτε με αλληλογραφία, είτε με fax στον αριθμό 210-51.00.001 στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WIND Ελλάς.

Συνδρομητές, οι οποίοι καταχωρούνται στο Μητρώο και εν συνέχεια επιθυμούν να αλλάξουν την επιλογή τους και να διαγραφούν από το Μητρώο, μπορούν να το αιτηθούν μέσω ενός εκ των ανωτέρω επιλογών, εκτός της τηλεφωνικής επικοινωνίας στην Εξυπηρέτηση Πελατών της WIND Ελλάς.

Πώς χορηγείται το Μητρώο σε ενδιαφερόμενους τρίτους

Για την υποβολή του σχετικού αιτήματος οι ενδιαφερόμενοι (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) μπορούν να συμπληρώσουν την “Αίτηση χορήγησης Μητρώου του αρ.11 §2 Ν.3471/2006” που υπάρχει διαθέσιμη στον παρακάτω σύνδεσμο και να την αποστείλουν στον αριθμό fax 210-51.00.001 μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ΦΕΚ Εκπροσώπησης, φωτοαντίγραφο ΑΔΤ Νόμιμου Εκπροσώπου για νομικά πρόσωπα και φωτοαντίγραφο ΑΔΤ αιτούντος για φυσικά πρόσωπα).

Στη συνέχεια το Μητρώο θα αποσταλεί στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αναγράφεται στη σχετική αίτηση.

Αιτήματα για χορήγηση του Μητρώου από αδειοδοτημένους Παρόχους δικτύου/υπηρεσιών θα πρέπει να αποστέλλονται αρχικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση snc@wind.gr

Μητρώο 11(COSMOTE)

Τί είναι το Μητρώο του άρθρου 11

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006, κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών οφείλει να τηρεί έναν ειδικό κατάλογο (εφ΄ εξής Μητρώο)  με στοιχεία των συνδρομητών του, οι οποίοι έχουν ζητήσει να μην δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για σκοπούς απ' ευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.

Το Μητρώο είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου (νομικού ή φυσικού προσώπου) που σχετίζεται επαγγελματικά με σκοπούς διαφήμισης και ο οποίος έχει ο ίδιος την υποχρέωση να το αναζητήσει και να το λάβει υπ' όψιν του στην όποια διαφημιστική του ενέργεια.

Μητρώο OTE

Το Μητρώο του άρθρου 11 Ν. 3471/2006 του ΟΤΕ  περιέχει τις ενεργές τηλεφωνικές συνδέσεις των συνδρομητών του ΟΤΕ, οι οποίοι δήλωσαν, ότι δεν επιθυμούν να  δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς. Η εγγραφή στο Μητρώο ΔΕΝ περιορίζει το δικαίωμα στην ενημέρωση / πληροφόρηση που έχει ζητήσει ρητά ο συνδρομητής.
Ο OTE επικαιροποιεί τα στοιχεία του Μητρώου σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με τις σχετικές διαδικασίες εγγραφής / διαγραφής.
Το Μητρώο παρέχεται σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα τιμολογιακή πολιτική του ΟΤΕ.

Ο ΟΤΕ δεν φέρει  ευθύνη  για τυχόν χρήση των στοιχείων του Μητρώου  από τον ενδιαφερόμενο αποδέκτη του διαφορετική από αυτή που προβλέπεται από το άρθρο 11 του Ν. 3471/2006.

Το Μητρώο που διατίθεται στους ενδιαφερόμενους από τον OTE περιέχει αποκλειστικά τις ενεργές τηλεφωνικές συνδέσεις συνδρομητών OTE, οι οποίοι μέχρι την προηγούμενη ημέρα, από την εξαγωγή του Μητρώου, υπέβαλλαν σχετικό αίτημα εγγραφής τους σε αυτό, σύμφωνα με τον τρόπο, που περιγράφεται κατωτέρω. Η πρόσβαση στο Μητρώο, απο τους ενδιαφερόμενους έχει μέγιστη χρονική διάρκεια ισχύος 30 ημέρες. Η ευθύνη αναζήτησης επικαιροποιημένου αρχείου Μητρώου ανήκει στον ενδιαφερόμενο αποδέκτη του, ο οποίος οφείλει να αναζητεί και να συμβουλεύεται  κάθε φορά  το πρόσφατο και επικαιροποιημένο Μητρώο του άρθρου 11 Ν. 3471/2006.

Πώς εγγράφεται κάποιος στο Μητρώο

Οι συνδρομητές που επιθυμούν μέρος ή το σύνολο των συνδέσεών τους να ενταχθεί στο Μητρώο, μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα στα δίκτυα καταστημάτων COSMOTE και Γερμανός.

Για τις συνδέσεις που έχει ζητηθεί να μην εμφανίζονται στον τηλεφωνικό κατάλογο του ΟΤΕ, οι συνδρομητές θα πρέπει να υποβάλλουν νέο αίτημα για να ενταχθούν και στο Μητρώο, εάν το επιθυμούν, σύμφωνα με την προαναφερθείσα διαδικασία

Πώς διαγράφεται κάποιος από το Μητρώο

Συνδρομητές οι οποίοι έχουν ήδη ζητήσει την ένταξη όλων ή μέρους των τηλεφωνικών τους συνδέσεων στο Μητρώο του άρθρου 11 Ν. 3471/2006,έχουν τη δυνατότητα, όποια στιγμή επιθυμούν, να ζητήσουν τη διαγραφή των συνδέσεών τους από το Μητρώο, υποβάλλοντας αντίστοιχο αίτημα στα δίκτυα καταστημάτων COSMOTE και Γερμανός. Αυτόματη διαγραφή συνδέσεων από το Μητρώο πραγματοποιείται και σε κάθε περίπτωση που η σύνδεση γίνεται ανενεργή, π.χ. όταν καταργείται, όταν αλλάζει ο τηλεφωνικός αριθμός.

Πώς χορηγείται το Μητρώο σε ενδιαφερόμενους τρίτους
Για την υποβολή του σχετικού αιτήματος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συμπληρώσουν την παρακάτω αίτηση και υπογεγραμμένη να την αποστείλουν στον αριθμό  fax 2106333285.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ΦΕΚ Εκπροσώπησης, καταστατικό εταιρίας, φωτοαντίγραφο ΑΔΤ Νόμιμου Εκπροσώπου για νομικά πρόσωπα-διαφημιστικές εταιρίες και φωτοαντίγραφο ΑΔΤ
αιτούντος- διαφημιστή για φυσικά πρόσωπα) μπορούν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά στο email: str@ote.gr .
 Ο ΟΤΕ αποστέλλει στους ενδιαφερόμενους τον κωδικό αίτησής τους και έναν 16ψήφιο κωδικό. Με χρήση των δύο κωδικών κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παραλαμβάνει το μητρώο από «ειδική» ιστοσελίδα του ΟΤΕ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αποστείλετε email στην διεύθυνση str@ote.gr.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κλειστοί δρόμοι στον Κορινό λόγω διέλευσης του Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου της Ελλάδας