Επίκειται κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και αντικατάσταση αυτών από μία ασαφή και υποβαθμισμένη Δομή
Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις
Άρθρο 14 – Υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών
Σύμφωνα με το άρθρο 14 και λοιπά, επίκειται κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και αντικατάσταση αυτών από μία ασαφή και υποβαθμισμένη Δομή. Έως σήμερα τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ λειτούργησαν με γνώμονα το συμφέρον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας, προσφέροντας τις γνώσεις τους τόσο στο επιμορφωτικό κομμάτι, όσο και στην τεχνική υποστήριξη.
Υπήρξε ο μοναδικός και άμεσος φορέας αιτημάτων όλων των σχολείων σε σχέση με το ΠΣΔ μέσω ειδικού Πληροφοριακού Συστήματος καταγραφής αιτημάτων (helpdesk). Σε όλες τις περιπτώσεις τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ λειτουργούσαν τις περισσότερες φορές με προσωπικά έξοδα για μετακινήσεις όπως και για υλικά επισκευής και ανταλλακτικά.
Στήθηκαν πάγκοι εργασίας και ρυθμίστηκαν οι χώροι που τους δόθηκαν, έτσι ώστε να επιτρέπουν παράλληλες επισκευές μηχανημάτων με αμεσότητα και επαγγελματισμό. Σε πολλούς Νομούς, όντως υπό-στελεχωμένα, χωρίς επιδόματα (σε όλους) αλλά με καλή διάθεση, κάνανε θαύματα. Αναφορικά, σε πολλούς Νομούς, δικτυώθηκαν τα σχολεία των κεντρικών πόλεων των Νομών, με το Μητροπολιτικό Δίκτυο του Δήμου, μέσω καθαρής οπτικής ίνας, χωρίς καμία δαπάνη για το δημόσιο.
Σε άλλες περιπτώσεις “αναστήθηκαν” παλαιά εργαστήρια με χρήση ανοικτού λογισμικού και χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.
Επιπλέον προσέφεραν επιμορφωτικό έργο με στημένους εξυπηρετητές, εφάμιλλους μεγάλων εταιριών, όπου δόθηκε η ευκαιρία σε πλήθος εκπαιδευτικών να εμπλουτίσει τις γνώσεις του δωρεάν και χωρίς επιβάρυνση για το δημόσιο.
Όλα αυτά πλέον, μπαίνουν στο χρονοντούλαπο, ακυρώνονται, και αντίθετα - σύμφωνα με το άρθρο - τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ καταργούνται. Παράλληλα καταργείται και η υποστήριξη στις σχολικές μονάδες με τη μορφή του την ξέραμε. Το αποτέλεσμα θα είναι οι σχολικές μονάδες σίγουρα να στραφούν σε πρώτη φάση σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα την διόγκωση του κόστος αφενός, και αφετέρου την ταλαιπωρία. Δύσκολα θα γνωρίζει ο ιδιώτης τις απλές ρυθμίσεις για ένα Modem της σχολικής μονάδας να συνδεθεί με το ΠΣΔ. Δύσκολα θα γνωρίζει ο ιδιώτης τις ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν σε ένα mail client πρόγραμμα για να γίνεται λήψη των mail μέσω του λογαριασμού της σχολικής μονάδας στο ΠΣΔ. Δύο απλά καθημερινά παραδείγματα που τα έχει ζήσει κάθε σχολική μονάδα και επιλύονταν σε μερικά λεπτά και χωρίς δαπάνη.
Πρόταση είναι να παραμείνουν έως έχουν τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ και να μην “ταραχθούν” τα νερά σε μία περίοδο όπου η εξοικονόμηση και η προσφορά υπηρεσιών είναι μεγάλο αγαθό. Δεν είναι απλά μία Δομή το ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι η καρδία της εκπαίδευσης που τροφοδοτεί με “αίμα” την υλικοτεχνική υποδομή των Σχολείων.
Κοτανίδης Δημήτριος
(Τεχνικός Υπ. ΚεΠληΝεT Πιερίας)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου