Πολύ αξιόλογο άρθρο από την eptanews, για τον Κόμβο Κορινού.

Ένα δύσκολο καλοκαίρι θα περάσουν οι επαγγελματίες και οι κάτοικοι του Κορινού, αφού η πρόσβαση στην περιοχή τους, θα είναι κάτι σαν περιπέτεια, λόγω διακοπής της κυκλοφορίας μέσω του κόμβου του Κορινού.


Αν και αρχικά υπήρχε η ενημέρωση (κατόπιν υπουργικής διαβεβαίωσης) οτι θα δοθεί παράταση κατά τους θερινούς μήνες και δεν θα κλείσει ο κόμβος, εν τούτοις οι εργασίες συντήρησης ξεκίνησαν και θα γίνουν από την παραχωρησιούχο εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., το διάστημα που από την αρχή προβλέπονταν, δηλαδή 10 Ιουνίου με 10 Αυγούστου, αφού οποιαδήποτε καθυστέρηση με υπαιτιότητα του δημοσίου θα κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.


Η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., όλο το προηγούμενο διάστημα ολοκλήρωσε και παρέδωσε σε χρήση, σειρά έργων που έπρεπε να εκτελέσει, σύμφωνα με τη σύμβαση, με κορυφαίο τις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Παράλληλα έδωσε στην κυκλοφορία το νέο ημικόμβο του Αιγινίου, προχώρησε στις απαραίτητες εργασίες στον κόμβο του Μακρυγιάλου και πλέον έμενε η συντήρηση του κόμβου του Κορινού.

Το ιστορικό

«Κάποια από αυτές τις περιοχές θα την πλήρωνε», αναφέρει στην «ΕΠΤΑ» άνθρωπος που γνωρίζει από πρώτο χέρι τις συζητήσεις που έγιναν μεταξύ των βουλευτών της Πιερίας με τον Υπουργό, αλλά και του δημοσίου με την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Το ιστορικό Η πρόθεση της παραχωρησιούχου εταιρείας να προχωρήσει στις απαραίτητες εργασίες συντήρησης του κόμβου στην καρδιά του καλοκαιριού, είχε γίνει γνωστή από την περασμένη άνοιξη. Όσοι αιφνιδιάστηκαν από τη συγκεκριμένη απόφαση, μάλλον δεν ήξεραν ότι ήταν θέμα χρόνου να γίνουν οι εργασίες μέσα στο καλοκαίρι, αφού η καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση όλων των έργων στον αυτοκινητόδρομο (από τις Ράχες μέχρι το Κλειδί) είναι η 31η Αυγούστου του 2017.

Η λογική που (δεν) πρυτάνευσε

 Η πληροφορία για την έναρξη εργασιών συντήρησης του κόμβου μέσα στο καλοκαίρι, «θορύβησε» εκτός από τους επαγγελματίες του Κορινού και το Δήμο της Κατερίνης με το δήμαρχο (στα μέσα Μαΐου) να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, οι οποίες τελικά παρά την αρχική αισιοδοξία του κ. Χιονίδη, δεν είχαν αποτέλεσμα, προφανώς επειδή πρυττάνευσε η… λογική. 

Μάλιστα, στα μέσα Μαΐου, ο Δήμαρχος Κατερίνης σε συνάντηση με φορείς του Κορινού για το θέμα, τους ενημέρωσε αναλυτικά για τις δικές του ενέργειες. Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε τότε ο Δήμος Κατερίνης, αναφέρονταν χαρακτηριστικά «Τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε για τη μετάθεση της έναρξης των προγραμματισμένων εργασιών από την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. στη γέφυρα Κορινού, μετά το πέρας της τρέχουσας τουριστικής περιόδου», ανακοίνωσε στη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης, που είχε το βράδυ της Δευτέρας, με εκπροσώπους φορέων, συλλόγων, εκπροσώπους των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό κ.ο.κ., ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης. (…)

Με άμεση πρωτοβουλία του ο Δήμαρχος Κατερίνης συναντήθηκε τόσο με τους ιθύνοντες της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., της κατασκευάστριας εταιρείας, όσο και με εκπροσώπους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σημειώνοντας την ανάγκη μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης των εργασιών «διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποστεί τεράστιο πλήγμα κατά την προσεχή τουριστική περίοδο η τοπική μας οικονομία, οι επιχειρηματίες του τουρισμού, οι εργαζόμενοι που βρίσκουν δουλειά τους θερινούς μήνες και είναι κάτι που δεν θα το επιτρέψουμε ως Δήμος και το ξεκαθάρισα σε όλους τους τόνους ευθύς εξαρχής» σημείωσε ο κ. Χιονίδης επισημαίνοντας χαρακτηριστικά «τους κάλεσα να δώσουν λύση στο ζήτημα και να υιοθετήσουν την άποψή μας, καθώς και τη θέση όλων των φορέων τουρισμού, των κατοίκων της περιοχής και να μεταθέσουν τις εργασίες αμέσως μετά την τουριστική περίοδο».

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κατερίνης «Είναι σαφές ότι οι ημερομηνίες εκτέλεσης των προγραμματισμένων εργασιών πλήττουν την καρδιά της τουριστικής περιόδου. Για αυτό το λόγο ως Δημοτική Αρχή αναζητήσαμε εναλλακτική λύση και επισημάναμε προς κάθε αρμόδιο, ότι είναι αναγκαία η μετάθεση έναρξης των εργασιών, για το τέλος Αυγούστου και πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε τελικά την ολιγόμηνη μετάθεση των εργασιών» (Πολιτεία 18 Μαϊου 2017).

ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας: «Ετελείωσε!» Εκεί στα μέσα Μαϊου, άμεση ήταν και η ενεργοποίση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας για το θέμα, αφού και οι ίδιοι αναγνώριζαν τις συνέπειες που θα έχει το κλείσιμο του κόμβου του Κορινού για την περιοχή το καλοκαίρι.

 Έτσι, (λίγες μέρες πριν ψηφιστούν μέτρα και αντίμετρα από την εύθραστη κοινοβουλευτική πλειοψηφία) ενημερώνουν για το πρόβλημα τον υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη και εκδίδουν ανακοίνωση με την οποία ενημερώνουν οτι οι εργασίες συντήρησης θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο και όχι στην καρδιά του καλοκαιριού.

«Τη διαβεβαίωση του υπουργού Μεταφορών ότι θα επιτρέψει την παράταση της αποπεράτωσης του έργου ενίσχυσης-αποκατάστασης της γέφυρας Κορινού, προκειμένου οι εργασίες να μη γίνουν εν μέσω θέρους, έλαβαν από τον υπουργό Μεταφορών οι βουλευτές Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ». Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών, οι εργασίες έπρεπε να περατωθούν έως τις 31 Αυγούστου 2017 και η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. είχε προγραμματίσει τη διακοπή της κυκλοφορίας και την έναρξη των εργασιών το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου.

Οι τρεις βουλευτές, σε επικοινωνία που είχαν με τον κ. Σπίρτζη, του μετέφεραν το αίτημα των φορέων της περιοχής «να μην ξεκινήσουν τώρα οι εργασίες στην γέφυρα του Κορινού, καθώς την τουριστική περίοδο υπάρχει αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή και τυχόν διακοπή της κυκλοφορίας στη γέφυρα θα είχε σοβαρές οικονομικές συνέπειες για την τοπική οικονομία.»

10 Ιουνίου 2017 – Ο Κόμβος έκλεισε Τελικά την Παρασκευή η Αστυνομική Διεύθυνση Πιερίας ανακοινώνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω διακοπής κυκλοφορίας στον κόμβο του Κορινού, επιβεβαιώνοντας αυτό που ήταν κοινό μυστικό, οτι δηλαδή η δέσμευση του υπουργού Υποδομών κ. Σπίρτζη για παράταση ήταν απλά… υπόσχεση.

«Ανακοινώνεται ότι κατά το χρονικό διάστημα από 10-6-2017 έως και 10-8-2017, θα εφαρμοστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης (αυτοκινητόδρομος Π.Α.Θ.Ε.), λόγω εκτέλεσης εργασιών στη γέφυρα του Ανισόπεδου Κόμβου Κορινού (443ο χιλιόμετρο). Συγκεκριμένα σύμφωνα με απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Πιερίας, θα πραγματοποιηθεί ολικός αποκλεισμός του Ανισόπεδου Κόμβου Κορινού και στις δύο κατευθύνσεις (προς Αθήνα και προς Θεσσαλονίκη) του αυτοκινητόδρομου καθώς και της υφιστάμενης γέφυρας.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών, η κυκλοφορία των οχημάτων με κατεύθυνση προς Κορινό, θα διεξάγεται μέσω του Βόρειου Ανισόπεδου Κόμβου Κατερίνης (438ο χιλιόμετρο) επί της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και για όσα οχήματα κινούνται από Κατερίνη, μέσω της υφιστάμενης διάβασης του ίδιου Ανισόπεδου Κόμβου και στη συνέχεια μέσω της παραλιακής επαρχιακής οδού.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο των παραπάνω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, θα αποκλειστούν οι έξοδοι επί της Π.Α.Θ.Ε. προς τον Ανισόπεδο Κόμβο Κορινού, καθώς και η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας της κάθε κατεύθυνσης στο ίδιο ύψος του αυτοκινητόδρομου (443ο χιλιόμετρο), σε μήκος ενός χιλιομέτρου.»

Ο υπουργός δεν… ήξερε (;) Όπως έγινε γνωστό για την συντήρηση του ημικόμβου Κορινού δεν δόθηκε παράταση στην παραχωρησιούχο εταιρεία, αφού σύμφωνα με πληροφορίες οποιαδήποτε καθυστέρηση με υπαιτιότητα του δημοσίου στην ολοκλήρωση των εργασιών την προκαθορισμένη ημερομηνία (31/08/2017) θα υποχρέωνε το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλλει ρήτρα 900.000.000 ευρώ.

Αντίθετα, (σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες) το Δημόσιο, όχι μόνο δεν έκανε λόγο για παράταση της προθεσμίας, αλλά προειδοποίησε εγγράφως την εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. οτι υποχρεούται να ολοκληρώσει τη συντήρηση του ημικόμβου Κορινού έως 31 Αυγούστου 2017. Το μοναδικό ερώτημα που παραμένει (αφού η απορία για το γιατί δεν δόθηκε η παράταση απαντάται από την ρήτρα των 900 εκατομμυρίων ευρώ) είναι γιατί ο κ. Σπίρτζης «κοίμησε» συναδέλφους του βουλευτές (της ίδιας παράταξης) διαβεβαιώνοντάς τους οτι θα δοθεί παράταση; Η δικαιολογία οτι ο υπουργός «δεν γνώριζε τις συνέπειες μιας παράτασης εργασιών», όταν έδινε τη σχετική διαβεβαίωση στους βουλευτές Πιερίας, θα μπορούσε να γίνει πιστευτή μόνο αν ήταν υπουργός κάποιος «άσχετος» επί των τεχνικών έργων.

Ο κ. Σπίρτζης όμως, πέρα από μηχανικός στο επάγγελμα, διετέλεσε και πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και (λογικά) γνωρίζει ακόμη και τις λεπτομέρειες που διέπουν συμβάσεις μεταξύ του δημοσίου και των ιδιωτών. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για σύμβαση ενός έργου, το οποίο (προεκλογικά) το κόμμα του θα «επαναδιαπραγματεύονταν» με απώτερο στόχο την κατάργηση των διοδίων… Η δικαιολογία οτι «δεν ήξερε» δεν πείθει ούτε καν τους συναδέλφους του βουλευτές στην Πιερία… Κατά τ’ άλλα καλό καλοκαίρι σε όλους μας και… υπομονή στους Κορινιώτες!


Πηγή:www.eptanews.gr



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δικαιολογητικά αποστρατείας στελεχών Στρατού ξηράς